tirsdag 13. desember 2011

Lucia og lussekatter

Etter at dagen startet med frokost og luciatog i barnehagen
dro jeg hjem og bakte 50 lussekatter.
Det har blitt en tradisjon at 3 vennepar av oss med unger kommer 
til oss på Luciadage. Kommer alle blir vi 19 stk.
Det er enkel servering med gløgg, julebrus til ungene, lussekatter,
 pepperkaker og klementiner.
Og med lukt av kongerøkelse i huset, masse tente lys og hyggelig
 selskap  blir dette alltid en suksess :-)

Jeg bruker oppskriften til Tine melk når jeg baker lussekatter.
De er kjempegode!
Oppskriften finner du HER


Håper alle får en koselig luciakveld!

8 kommentarer:

  1. Så koselig det hørtes ut,
    her går første brett med lussekatter inn ovnen akurat nå :O)

    ha en fin luciakveld du også :O)

    SvarSlett
  2. Så hyggelig - det er alltid flott med tradisjoner. Kos dere masse med lussekatter og kaffe. Hilsen Heidi

    SvarSlett
  3. Så koselig en tradisjon.
    Jeg bakte lusse katter i går kveld og plutselig var alle borte. Har vel ikke så mye å si om vi spiste dem den 12. eller 13., gode var de i alle fall.
    Håper dere får en koselig lucia.
    Klem Tone

    SvarSlett
  4. Så flink du er som baker 50 lussekatter! Håper det ble et koselig "selskap" i kveld.
    Klem

    SvarSlett
  5. Hei! Oppdaget bloggen din nå, og sååå utrolig koselig den var!! Mange av de samme interessene som jeg skriver om på bloggen min, er så glad i å lage ting jeg også, og sy og hekle. Er også 38 og sykepleier. Takk for at jeg fikk titte innom, legger meg til som følger.

    klem annemor :)

    SvarSlett
  6. Det ble noen lussekatter her også i går - herlig :) Fine bilder du viser frem!

    SvarSlett
  7. Ønsker deg og dine en riktig god jul!
    Klem

    SvarSlett
  8. Så gøy at du likte mine farger :) Trur ikke jeg har sett julekuler i "nøytrale" farger før jeg heller, og for meg var det aldri noe alternativ å bruke rødt. Men jeg har lagd julekuler til en fargeglad venninne i offhvite og knall grønt, og de ble skikkelig kule. Tenkte jeg skulle få lagt ut bilder av de i morgen :) Men de er litt for spreke for meg da, hi hi...

    SvarSlett