søndag 15. mai 2011

Retro-teppe

I helga har jeg arbeidshelg og min mann tok
 med seg ungene å reiste bort.
På gjøre-lista stod:
Sove mye, finne frem og ordne 17-mai klær,
bake 2 kaker, stryke duker, forberede den
 maten som kan til 17-mai og vaske hus.

Men da jeg våknet i går fikk jeg
ikke begynt med noe av dette.
Det er så uvant at det er så stille rundt meg at
jeg blir bare gående å "sulle" rundt.
Det passet meg mye bedre å sette meg
ned med symaskina en å begynne på lista mi.

Det ble et lappeteppe til dukkestua.


Dette er ca 1 x 0,80 m.
Ser for meg at det blir brukt til picnik-teppe,
 liggende over en benk, i dukkesenga osv.


Jeg har brukt bare gammelt sengetøy som jeg
 har fått eller kjøpt på loppis.


Rosa og gult
(her kommer nok rosafargen litt dårlig fram)
som Maria og Daniel har bestilt!
Har brukt et fleecepledd som mellomlag 
for å få litt tykkelse på teppet.
Sydde noen sømmer over teppet slik at
"lagene"sitter sammen.



På fredag kjøpte jeg denne søte
 postkassen på Kines cornes,
en ny, super interiørbutikk og cafè i Namsos:-)
Og i går ble dukkestua kjøpt.
Så nå er vi godt igang :-))


Men nå må jeg vel komme meg opp av sofaen
og få gjort unna noe fra lista mi slik at det ikke
blir så travelt i morra.

Ha en fin dag alle sammen!

6 kommentarer:

  1. Så flott det ble.
    Dette tror jeg virkelig blir en drømme dukkestue.
    Klem Tone

    SvarSlett
  2. Dette blir fint i dukkestuen!
    God søndag,
    klem :O)

    SvarSlett
  3. Flott teppe - Flotte farger!!
    Klem

    SvarSlett
  4. Nydelig teppe og søt postkasse!

    Ha en fin søndagskveld!

    SvarSlett
  5. Så flott teppe! Friske farger ;) Mye morsommere å gjøre ikke forefallende arbeid ;)Postkassa var supersøt - hang selv opp rosa postkasse på dukkehuset utenfor i går - og mannen snekret sofaseng ;) Blir så inspirert av å lese om dukkehus at vi måtte shine opp jentenes ;)
    Ha en super kveld.

    SvarSlett
  6. Nydelig teppe. Ønsker dere en flott 17.mai! Klemmer fra Elin

    SvarSlett