torsdag 28. oktober 2010

I regn og ruskevær...

.....hva gjør man da?
Jo, baker muffins.
Det har vi jo gjort mange ganger før
vi skulle prøve å gjøre en vri.
Da baker vi muffins med farger :-)


Jeg fant en oppskrift på nett for en stund
siden som jeg er veldig fornøyd med.

1 1/2 dl sukker
100 gram smeltet smør eller margarin
2 egg
2 1/2 dl hvetemel
1 teskje bakepulver
1/2 dl fløte eller melk

Rør sukker og marg. sammen.
Ha  i et og et egg i gangen.
Bland i resten.

Stekes på 200 grader i 15 min.

Vi delte røra i 4 og blandet i konditorfarge.
Vi hadde rød, gul og grønn kjøpt i vanlig butikk og 
vi hadde blå fra Caksas (den ga best farge).


Vi hadde en spiseskje røre av hver
 farge i muffinsformer.


Muffinsene ble kjempegode og ungene
syntes det var morro med fargemuffinser :-)
Det blir nok bakt slike flere ganger,
men da bare med Kansasfarger.

5 kommentarer:

  1. Så gøy - smart med konditorfarge i, dette må jeg prøve med guttene mine, de elsker muffinser i alle varianter!

    Ha en fin kveld!

    SvarSlett
  2. Så morsomt dette var, har aldri sett flerfargede muffinser før! Vi er ganske gode på muffinsbaking her i huset også, men slår oss helst løs med farger på pynten, å ha farge inni var noe helt nytt :)

    SvarSlett
  3. Morsomme muffins. Sikkert gode:) Klem Julie

    SvarSlett
  4. wow, de ble tøffe.
    Klem Tone

    SvarSlett
  5. Åååå de så luftige og gode ut.
    Spennende å bruke farver i deigen
    Da jenta var lita, brukte vi "Cakas" farver og lagde blå grøt, røde vaffler, lilla pannekaker, grønn hvitsaus......
    Det var moro, men lenge siden nå.... sukk

    Ønsker deg ei god helg

    Klem Barbro

    SvarSlett