mandag 16. august 2010

Verdens beste dessert

Endelig er jeg tilbake. Det har ikke blitt så mye blogging i det siste. Det er så mye annet å finne på om sommeren. Og når vi kom hjem fra ferie var vi uten både internett og tv pga brudd på fiberkabelen,  så derfor tok det noen dager før jeg kom meg på nett.

De siste ukene har vi vært i Lillehammer. Der møtte vi gode venner fra Fevik. Vi har vært på besøk hos farmor, oldemor, mormor og morfar.Vi har vært på fisketurer både i elv og på sjø, vi har vært på blåbærtur og vi har besøkt masse venner og familie. Vi har stort sett hatt fint vær og hatt noen fantastiske ferieuker.

Det har blitt en del kjøring i ferien og da er det alltid noe enkelt strikketøy med. Jeg har faktisk begynt med julegavene. Jeg har strikket 6 sitteunderlag og noen kjøkkenkluter. De kommer i et senere innlegg.

I helga hadde vi besøk av et koselig vennepar og deres skjønne gutt på 1 1/2 år:-) Hun ga meg oppskriften på verdens beste dessert. Og den var enkel å lage :-)

Fruktsalat med limesukker.


Oppskrifter er:

1 kurv jordbær
1 kurv bringebær
1/2 galiamelon
1 dl sukker
1lime
Skjær opp melon og jordbær i passe store biter og bland det med bringebærene.
Rasp skallet av en lime og bland det i sukkeret. Hell limesukkeret over frukten.
Vi hadde vaniljesaus til.
Og til drikke hadde vi Asti :-)

Denne desserten kan virkelig anbefales :-)


Nå skal jeg oppdatere meg på bloggene
 deres etter en lang ferie :-)

Glemte nesten å nevne at jeg har vunnet en
 give-away mens jeg var på ferie.
Jeg har vunnet flotte luer til hele familien
De luene fortjener mer enn bare å bli nevnt
 i slutten av et innlegg så det kommer
et eget innlegg om dem.

I morgen begynner de minste i barnehagen,
 på onsdag er det skolestart og jobbstart for meg.
Blir gøy det også :-)

Ha en fin uke!

8 kommentarer:

  1. Den så god ut!
    Og velkommen tilbake fra ferie :O)
    Klem

    SvarSlett
  2. NAM! Og velkommen tilbake:) Godt å ikke være på nett hele tiden:)

    SvarSlett
  3. Herlig å ha deg tilbake. Gleder meg til å se flere innlegg.
    Den desserten hørtes helt super nydelig ut.
    Klem Tone

    SvarSlett
  4. Så ut som en herlig frisk dessert. Lykke til med banehage - skole - og jobb start! Klemmer fra Elin

    SvarSlett
  5. Uuuumm, den dessert så utrolig god ut!! Fikk lyst på nå!!
    Gratulerer med luer, de var kjempefine!!
    Blir gøy å se bilde av hele famlyen i dem!
    Klem

    SvarSlett
  6. Namnam, den oppskriften må prøves:)

    SvarSlett
  7. Heia.
    Ser du har hatt en liten bloggpause også. Bra du er innom igjen. Deilig oppskrift og fristende bilde.
    Gratulerer med 10års bryllupsdag. Vi har 10 dager ha ha ha. Vel dere er en inspirasjon til etterfølgelse
    Vi hørs.

    God natta.

    SvarSlett
  8. Mmm, hørtes ut som en deilig og frisk dessert (bortsett fra at jeg er allergisk mot lime;)

    Tapetet kjøpte jeg på ebay fra UK. Det var en privatperson som solgte - fikk 2 ruller for prisen av 1 inkl frakt:)

    SvarSlett