onsdag 12. mai 2010

Søt koseklut/ sanseklut



Jeg har lenge hatt lyst til å sy en slik kose-/sanseklut, men jeg har jo ingen baby lenger så det har liksom ikke vært noe vits.
Jeg husker at når Magnus var baby og fikk en leke eller kosebamse med en merkelapp/vaskelapp på så var den lik så spennende som selve leken, så en sånn klut hadde vært genial for han.
Men nå har det kommet og det kommer babyer i familien og hos venner så derfor benytter jeg anledningen til å sy et par :o)


Jeg har brukt forskjellige typer stoff for at
barnet kan kjenne på forskjellige struktur.
Stoffet med roser er Tilda-stoff,
det ned små ruter er lillemartine-stoff
fra Stoff og stil, resten er av gamle
barneklær i  myk velur og  bomull.



Noen lapper har jeg sprettet ut av barneklær....


....og noe bånd fra Stoff og stil.



Kluten er foret ned lillemartine-stoff.


Dette er den første og den ble rosa, men tøy
er funnet frem til en blå og en nøytral.
Denne ligger nå nyvasket og venter
 på en ny eier :o)

Nå er det langhelg!
God helg til alle som titter innom.

8 kommentarer:

  1. Så kjekt med bloggverden - ideene er bare noen tastetrykk unna - denne kluten var kjempefin og blir nok kopiert :-)
    Lillepia i ny jakke er kjempesøt og så kjekt at du "tør"la henne bruke huldrenåla - mye bedre å sitte på en jakke enn i smykkeskrinet:-)
    Fin laaanghelg:-}

    SvarSlett
  2. Så fin klut:) KLem Julie

    SvarSlett
  3. Så koselig klut, jeg kan tenke meg at det blir favoritt kluten til en søt liten en etterhvert. Dekorativ var den også

    SvarSlett
  4. Nudelig!!!Dette var en kjempefin ide!Sånn må jeg sy til den vesle tulla til min kusine!
    Ha en knallkveld på sirkus!
    Klem,Janne

    SvarSlett
  5. Deilige farger og morsom ide med sanseklut :)

    Ha en deilig helg. Tror det blir varmt og godt i helgen. VI krysser fingre.

    Klem fra meg

    SvarSlett
  6. Å så fin!
    Det er nå jeg skulle så ønske jeg kunne sy!. drømme drømme En dag kanskje!

    Ha en flott langhelg!
    Klem Janne Merethe

    SvarSlett
  7. åh, den var fin Randi :) du er så flink!

    Jeg blir tante til ei lita jente i august :) og har ei venninne som skal ha på juni! koselig! :O)

    håper at det er bra med deg og at dere har langfri ♥

    klem fra Lisa

    SvarSlett
  8. Så fin! 😍 hvordan syr du kantene sammen, med båndene inni?

    SvarSlett