mandag 24. mai 2010

Dukkeseng og gammelt sengetøy

Vi har feiret pinse på hytta til mamma og pappa.
På lørdag benyttet jeg anledningen til en
 liten shoppingrunde i Stjørdal.
 Da jeg egentlig var ferdig og på vei hjem kom jeg på at det var åpnet en ny bruktbutikk i sentrum. Jeg svingte innom og gleden var stor da de hadde åpent. Det første jeg så da jeg kom inn i butikken var denne dukkeskuvsengen. Så den med en gang for meg hvitmalt med hvitt dukkesengetøy oppi og heklet sengeteppe oppå.
Som dere ser, den ble min :o)



Den er ganske stor, 65 X 35 cm, og det passer bra
 for Maria har en stor dukke.


I kjelleren på hytta fant mamma en kasse
med gammelt sengetøy.
Det var supert for jeg har jo lenge lett etter det.
Det var mye forskjellig i kassen og
jeg har noen ideer om hva jeg skal bruke
det til men det blir sikkert høstarbeid.


Det var bl.a noen gamle, hvite putevar
med heklet bord på.
Tenker dette blir brukt på dukkesengetøy
 til den nye senga.



Jeg er veldig ivrig etter å begynne å male dukkeseng og sy sengetøy men denne uka tror jeg jeg har andre til å henge fingrene i. Må vel begynne med forberedelser til to bursdager neste helg, Daniel skal i bursdag, jeg jobber to netter så denne uka tror jeg går fort.

1 kommentar:

  1. Så heldig du var som fant denne nydelige dukkesengen - å heldige Maria som har en mamma som kan gjøre den enda vakrere!!!
    Lekre sengetøy da - gøy med slike funn!

    Ønsker deg ei fin uke videre!

    Klem Hilde

    SvarSlett